Pienyrityksen vastuullisuusviestintä, CASE: Vulture Brand

 

Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, mitä on toimiva vastuullisuusviestintä. Tarkastelunäkökulmana toimivat suomalaiset tekstiili- ja vaatetusalalla toimivat pienyritykset. Tutkimusmenetelminä käytin tiedonkeruuta ajankohtaisesta kirjallisuudesta ja verkkoaineistosta. Tämän lisäksi toteutin benchmarkingin, eli aineistoanalyysin, sekä haastattelin kahta pienyritystä sähköisesti. Lopputuloksena syntyi selkeä käsitys siitä, mitä vastuullisuusviestintä on ja kuinka se tulisi toteuttaa.

Työn lopussa esittelen yleisen vastuullisuusviestinnän käsikirjan. Tämän avulla toteutin toimeksiantajayritykselleni, Vulture Brandille, suunnitelmaehdotuksen. Suunnittelin vasta-alkavalle yritykselle esittelyvihkosen, jossa Vulture Brandin vahvat vihreät arvot tulevat selkeästi esille. Opinnäytetyössä vihkosesta esitellään vain otteita, sillä valmis työ jää toimeksiantajan käyttöön.

Vastuullisuusviestintä on aiheena hyvin ajankohtainen ja uskon sen merkityksen muuttuvan suuremmaksi vuosi vuodelta. Toimivalla vastuullisuusviestinnällä yritys luo itselleen kilpailuetua sekä on osana muuttamassa alaa positiivisempaan suuntaan.

 

Opinnäytetyö. Pienyrityksen vastuullisuusviestintä, CASE: Vulture Brand. Roosa Yrjänä. 2018. Tekstiilisuunnittelu.

Julkaisun pysyvä osoite: http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804265618

Vulture_Brand_Yrjänä